Τεχνικός Ασφαλείας

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Καθήκοντα Τεχνικού Ασφαλείας · Παρέχει υποδείξεις και συμβουλές στον εργοδότη σε θέματα σχετικά με την υγιεινή και ασφάλεια εργασίας και την πρόληψη των εργατικών ατυχημάτων

1. Ποιά είναι τα βασικά νομοθετήματα που αναφέρονται στις υπηρεσίες τεχνικού ασφάλειας και “γιατρού εργασίας”;

Η νομοθεσία που απαιτεί την ύπαρξη τεχνικού ασφαλείας και “γιατρού εργασίας” στις επιχειρήσεις, αποτελείται από τα εξής βασικά νομοθετικά κείμενα:

1) Ν. 1568/85 (ΦΕΚ 177/Α/85) “Υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων”

2) Π.Δ. 294/88 (ΦΕΚ 138/Α/88) “Ελάχιστος χρόνος απασχόλησης τεχνικού ασφάλειας και γιατρού εργασίας, επίπεδο γνώσεων και ειδικότητα τεχνικού ασφαλείας για τις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες του άρθρου 1 του Ν.1568/85”

3) Π.Δ. 17/96 (ΦΕΚ 11/Α/96) “Μέτρα για την βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων κατά την εργασία σε συμμόρφωση με τις οδηγίες 89/391/ΕΟΚ και 91/383/ΕΟΚ”

4) Π.Δ. 159/99 (ΦΕΚ157/Α/3-8-99) “Μέτρα για την βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων κλπ (τροποποίηση Π.Δ. 17/96)”

5) Νόμος Υπ’Aριθμ. 3144/ 2003 (ΦΕΚ 111/Α/8-5-2003) « Κοινωνικός διάλογος για την προώθηση της απασχόλησης και την κοινωνική προστασία και άλλες διατάξεις».

2. Ποιές επιχειρήσεις υποχρεούνται να έχουν «Tεχνικό Aσφάλειας»; 
Με βάση τη νομοθεσία όλες οι επιχειρήσεις εφόσον απασχολούν έστω και έναν εργαζόμενο πρέπει να έχουν τεχνικό ασφάλειας. (Π.Δ. 17/96, άρθρο 4, παράγραφοι 1 και 2).

3. Ποιές επιχειρήσεις υποχρεούνται να έχουν “Γιατρό Εργασίας”; 
Πρέπει να έχουν “γιατρό εργασίας” όσες επιχειρήσεις απασχολούν από 50 και πάνω εργαζόμενους ή όσες έχουν έστω και έναν εργαζόμενο εφόσον οι εργασίες τους είναι σχετικές με μόλυβδο, αμίαντο, βιολογικούς παράγοντες (Π.Δ.94/87, Π.Δ. 70α/88, Π.Δ.186/95).

4. Από πότε υπάρχει η υποχρέωση για «τεχνικό ασφάλειας» και “γιατρό εργασίας” στις επιχειρήσεις; 
Σε επιχειρήσεις που απασχολούσαν πάνω από 150 εργαζόμενους στις 1.6.85 από το 1985 (Ν.1568/85). Σε επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 50 εργαζόμενους για τον “γιατρό εργασίας” και έστω 1 εργαζόμενο για τον τεχνικό ασφαλείας από το 1996 (Π.Δ. 17/96).

5. Πώς κατηγοριοποιούνται οι επιχειρήσεις για υπολογισμό ετήσιου χρόνου απασχόλησης και προσόντων «Τεχνικού Ασφαλείας» και “Γιατρού Εργασίας”; 
Οι επιχειρήσεις χωρίζονται με βάση την επικινδυνότητά τους σε τρεις κατηγορίες, την Α (υψηλή επικινδυνότητα), την Β (μέση επικινδυνότητα) και την Γ (χαμηλή επικινδυνότητα). Η κατηγοριοποίηση αυτή γίνεται στο Π.Δ. 294/88 στο άρθρο 2 ανάλογα με τον κωδικό κλάδου οικονομικής δραστηριότητας κάθε επιχείρησης (ΣΤΑΚΟΔ 1980) όπως ορίζεται από την Στατιστική Υπηρεσία.

6. Που κατατάσσεται μια επιχείρηση που έχει εργασίες εντασσόμενες σε πάνω από μια κατηγορίες (Α, Β, Γ); 
Στην παραπάνω περίπτωση η επιχείρηση κατατάσσεται στη πιο δυσμενή κατηγορία (δηλαδή σε αυτή με τη μεγαλύτερη επικινδυνότητα) ή σε αυτή που αντιστοιχεί στη σαφώς κυριότερη απασχόλησή της, αν αυτή αποτελεί πολύ σημαντικό ποσοστό των εργασιών της. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ζητηθεί η γνώμη της αρμόδιας Υπηρεσίας.

 

Για περισσότερες πληροφορίες
Όμιλος Solutions
Χανιά – 282107351 (Κτηματοεφαρμογή Κρήτης)
Ζάκυνθος – 2695195674 (ΚτηματοεφαρμογήΙονίου)
Κέρκυρα – 2661200859 (ΚτηματοεφαρμογήΙονίου)
Ηλεία – 2621500567 (Solutions)
Email: [email protected]

Ενίσχυση υφιστάμενων και νέων επιχειρήσεων Κοινωνικής Οικονομίας στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου

Η δράση στοχεύει στην ενίσχυση παραγωγικών εγχειρημάτων αυτοδιαχείρισης και συλλογικής κοινωνικής επιχειρηματικότητας, στη μείωση της ανεργίας κυρίως ευάλωτων και ειδικών ομάδων του πληθυσμού και στην ενίσχυση της απασχόλησης με τη δημιουργία ή/και τη διατήρηση θέσεων εργασίας σε φορείς ΚΑΛΟ.​ Η δράση […]

Παραγωγικές επενδύσεις στην υδατοκαλλιέργεια

Στηρίζονται επενδύσεις για : • την ίδρυση νέων, την επέκταση/εκσυγχρονισμό, τη μετεγκατάσταση/μετατόπιση υφιστάμενων μονάδων υδατοκαλλιέργειας,των εγκαταστάσεων επεξεργασίας και συσκευασίας προϊόντων που προέρχονται από αυτές, καθώς επίσης και των εγκαταστάσεων παραγωγής γόνου ή και προπάχυνσης, • τον εκσυγχρονισμό και την παραγωγική βελτίωση […]

Ενίσχυση Παραγωγικών Επενδύσεων στην Πελοπόννησο από Νέες και Υπό Σύσταση ΜΜΕ μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027

Η δράση «Ενίσχυση παραγωγικών επενδύσεων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου από νέες και υπό σύσταση ΜΜΕ» θα υλοποιηθεί με πόρους του Προγράμματος «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ» του ΕΣΠΑ 2021-2027 συνολικού ύψους 14.500.000,00€. ​Στόχος της δράσης είναι ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων υψηλού προϋπολογισμού, που θα υλοποιηθούν στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, προκειμένου να […]

Ενίσχυση Παραγωγικών Επενδύσεων στην Πελοπόννησο από Υφιστάμενες ΜΜΕ μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027

Η δράση «Ενίσχυση παραγωγικών επενδύσεων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου  από υφιστάμενες ΜΜΕ» θα υλοποιηθεί με πόρους του Προγράμματος «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ» του ΕΣΠΑ 2021-2027 συνολικού ύψους 17.500.000,00€. ​Στόχος της δράσης είναι ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων υψηλού προϋπολογισμού, που θα υλοποιηθούν στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, προκειμένου να επιτευχθεί η ενίσχυση της […]

Χαρακτηρισμός περιοχής ως πρότυπος τουριστικός προορισμός ολοκληρωμένης διαχείρισης

Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας και άλλες ρυθμίσεις για την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης. Αντικείμενο του παρόντος είναι η εισαγωγή δύο αλληλένδετων οργανωτικών δομών: α) της Διυπουργικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Πρότυπων Τουριστικών […]

Επιχορήγηση για Νέες και Υπό Σύσταση Επιχειρήσεις στη Δυτική Μακεδονία με Έμφαση στην Καινοτομία

Επιχειρηματική εκκίνηση στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας   Ενίσχυση επιχειρηματικών σχεδίων για νέες και υπό σύσταση, μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις στη Δυτική Μακεδονία, με στόχο να τονωθεί η επιχειρηματικότητα στην περιοχή, να ενισχυθεί η δημιουργία θέσεων εργασίας και οι βάσεις για ανταγωνιστικές επιχειρήσεις στην […]

Μέγεθος Γραμματοσειράς